Great Ocean Road

Afgelopen week hebben wij de Great Ocean Road afgelegd. Dit is een weg wat voor het grootste gedeelte langs de zee ligt. Misschien kan je het wel raden, maar het is een prachtig uitzicht wanneer je er rijdt. Het liefste rijd jezelf niet, want de weg heeft veel haarspeldbochten waardoor je goed moet opletten. De bijrijder kan wel lekker genieten. Dat hebben we dan ook afwisselend gedaan (wisselen van bestuurder). Graag nemen wij jullie per dag mee met onze reis waar we ontzettend van genoten hebben!

Eerste dag- Chocolade

De eerste dag van de Great Ocean Road begon nadat we de zeehonden- en dolfijnen tour bij Queenscliff hadden gedaan, wat jullie in de vorige blog als afsluiter hebben kunnen lezen. Als eerste zijn we naar de bekende Great Ocean Road chocolatier gegaan. Een winkel met enorm veel chocolade. Hier hebben we geen chocolade gegeten, maar wel enorm grote scones en ijs. Met een volle buik reden we richting Anglesea waar we op een camping gingen staan en nog hoog bezoek kregen van onze witte vriendjes (behalve als ze lawaai maken, dan zijn het niet onze vriendjes).

Tweede dag- Kangoeroes tour en wandelen

De golf course van Anglesea staat bekend om de vele kangoeroes die er zijn. Daar maken ze dan ook goed gebruik van, want je mag er alleen op komen als je een kangoeroe tour hebt geboekt. Dat hebben wij gedaan, en gezien het laagseizoen waren wij de enigsten, dus kregen we een privé tour. We zien veel kangoeroes in Australië, maar wisten de achtergrond/feitjes nog niet. Het was dan ook best interessant. Zo zijn vrouwelijke kangoeroes de enige dieren die een zwangerschap tijdelijk stop kunnen zetten als het even niet goed uitkomt.

Vervolgens zijn we doorgereden naar Aireys Inlet waar we een mooie wandeling op en langs het strand hebben gemaakt. Vervolgens gingen we door naar Lorne waar we onderweg een foto hebben gemaakt met het bekende Great Ocean Road bord. In Lorne zelf stond een wandeling naar een waterval op de planning. Hierna zijn we doorgereden naar Kennett River, dat bekend staat als een goede plek om koala’s te spotten. Hier hebben we overnacht op een camping waar soms ook koala’s in de bomen te zien zijn.

Derde dag- Koala’s spotten, wandelen en uitzichtpunten

In de ochtend hebben we koala’s weten te spotten op de camping en daarna gingen we naar een uitzichtpunt over Apollo Bay. In de plaatst zelf hebben we nog wat boodschappen gedaan en souvenirtjes gekocht. Hierna zijn we een klein stukje doorgereden naar het Marengo Reef, waar een grote populatie zeehonden woont. Deze hebben we met de drone mooi vast kunnen leggen. Daarna hebben we een hele mooie wandeling gemaakt in het koude regenwoud van het nationaal park Great Otway. Vervolgens zijn we naar een camping gegaan waar we al een keer eerder zijn geweest: Bimbi park. Hier hadden we voor twee nachten een pod gehuurd, want het ging heel hard waaien en dat is niet fijn voor de tent waar Tijmen in slaapt.

Vierde dag- Lighthouse

Vandaag was het helaas een regenachtige dag. Al vonden we het ook niet zo erg, want zo hebben we al onze apparaten in de gemeenschappelijke ruimte kunnen opladen en een vlog gemaakt. Toen het in de middag eenmaal droog was gingen we naar de Light House in Cape Otway. Als je hier naartoe gaat moet je zeker de ‘history talks’ niet overslaan, want dit was heel informatief. Zo hebben we geleerd hoe Australië door de Europeanen is ontdekt en wanneer de vuurtoren gebouwd is. Als de vuurtoren eerder gebouwd was, dan hadden veel ongelukken van schepen voorkomen kunnen worden.

Vijfde dag en zesde dag- 12 Apostelen

De 12 Apostelen zijn eigenlijk het hoogtepunt van de Great Ocean Road, iedereen die deze rit aflegt komt er niet onderuit. Je moet dit hebben bezocht. Alle 12 spotten lukt helaas niet (of je moet dubbel zien), want er zijn er nog maar 7 over. Naast de 12 Apostelen zijn er nog meerdere mooie uitzichtpunten op verschillende rotsen langs de Great Ocean Road, waaronder Loch Ard Gorge, London Bridge en Bay of Islands. Natuurlijk wilden we met de verschillende rotsen op de foto, dus deden we een wedstrijd wie het langste durfde te blijven staan langs het strand. Zoals je op onderstaande foto kan zien heeft Lisanne verloren. In de avond zijn we nog lekker naar een Italiaans restaurant gegaan waar we zelf onze pizza mochten samenstellen.

Zevende en achtste dag- watervallen en vogelbekdieren spotten

Voor ons stopte de Great Ocean Road bij de 12 Apostelen en gingen we via de bovenkant weer terug richting Geelong. De Great Ocean Road is nog wat langer, maar er zijn niet meer veel bijzondere tussenstops na de 12 Apostelen. Alleen als je in het walvissen seizoen zit is het een bezoekje waard, maar dit was bij ons niet het geval. We hebben nog een mooie wandeling gemaakt naar de Triplet Falls. Hierna gingen we iets anders leuks doen, namelijk een zipline tour! Voor ons was het extra leuk, omdat Tijmen hoogtevrees heeft en daar konden wij mooi van genieten. Zelf hadden we wel wat meer uitdaging gewild, maar het was alsnog leuk om te doen. De beelden van het ziplinen zien jullie voorbijkomen in onze vlog.

De laatste dag zijn we begonnen met een wandeling naar de bekende Beauchamp Falls. Dit is een leuke wandeling door de bossen naar een prachtige waterval. Vervolgens begonnen we aan onze rit naar Geelong. Onderweg naar Geelong werden we gebeld door een tour dat er een plekje was vrijgekomen om vogelbekdieren te spotten. Dat kwam precies goed uit, want we reden door het plaatsje heen waar de tour startte. Na een uur wachten werden we opgehaald door de touroperator en vertrokken we diep de bossen in om op een hele mooie plek in een kano te stappen en de vogelbekdieren te spotten. Ze zijn heel schuw dus we konden helaas niet goed dichtbij komen en foto’s maken. Wel hebben we hebben ze gezien! Een mooie afsluiting van onze week. Daarna zijn we doorgereden naar een camping bij het plaatsje Geelong, omdat vanuit daar de volgende ochtend de ferry richting Tasmanië vertrok.

Op het moment van schrijven zitten wij op de ferry naar Tasmanië en zijn we heel benieuwd naar dit, volgens iedereen die er geweest is, hele mooie eiland. Hopelijk lezen en/of kijken jullie volgende week ook weer mee. Neem ook nog een kijkje naar onze nieuwste vlog. Bedankt voor het lezen en tot snel!

Deel dit bericht

De voordelen van het gebruiken van een VPN op reis

Door Lisanne | april 26, 2024

Door Lisanne | april 3, 2024

Wij gaan weer reizen!

Door Marit | maart 22, 2024

Wat te doen in Singapore: De leukste activiteiten!

Door Marit | maart 13, 2024

Overnachten in Singapore: Dit zijn de leukste hostels & hotels

Door Marit | maart 10, 2024

Dit zijn de leukste bezienswaardigheden van Singapore

Door Marit | maart 9, 2024

Door Lisanne | februari 21, 2024

Simkaart in Maleisië kopen | Een handig overzicht

Door Lisanne | februari 17, 2024

15 Bucket List activiteiten in Australië die je NIET mag missen!

Door Marit | februari 8, 2024

Maria Island bezoeken: Tips en praktische informatie

Door Lisanne | februari 5, 2024

Cradle Mountain bezoeken: Tips en praktische informatie

Door Lisanne | februari 3, 2024

Wat te doen in Hobart: De beste tips in de stad

Door Marit | februari 2, 2024

8x handige tips voor super goedkope vliegtickets

Door Lisanne | januari 31, 2024

2 gedachten over “Great Ocean Road”

1. Het is weer genieten van jullie en en blog!! De watervallen doen me denken aan Canada, ook zo mooi. Ik kan me voorstellen dat jullie enorm genieten!! Tot de volgende keer!!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *