Tasmanië

Wauw wat is Tasmanië mooi! Na de vele verhalen van anderen die we hebben gehoord kunnen we dat nu ook zelf bevestigen. In totaal zijn we hier 15 dagen geweest. In deze blog nemen we jullie mee met ons avontuur op dit mooie eiland.

Eerste week
Heenreis
Om 6:00 uur stonden we bij de ferry terminal in Geelong en kwamen om 18:30 uur aan in Devenport (Tasmanië). Een hele lange zit op de boot. Gelukkig hadden we ons dekentje mee waardoor we nog wat hebben kunnen slapen. Verder hebben we veel spelletjes gespeeld, overbodige foto’s verwijderd en vlog/blogs gemaakt. Bij aankomst was het tijd om nog wat boodschappen te doen en zijn we  doorgereden naar een camping.

Prachtige omgeving
De eerste echt dag op Tasmanië begon al spectaculair. We gingen namelijk naar de wasserette… Helaas moet dat ook gedaan worden. Vervolgens gingen we naar een nationaal park: Narawntapu. Een prachtig park waar we omringd werden met wallabies en pademelons. De volgende dag zijn we naar de Bridestowe Lavender Estate gegaan. Dit is een groot oppervlakte met allemaal lavendel, wat in de zomer een heel mooi beeld geeft. Wij zijn hier nu in de herfst en dat betekent dat het niet in bloei staat. Wel hebben we een paars ijsje en lavendel scones gegeten! De herfst hier betekent ook minder weer en regen. Daar hebben we dan ook veel last van gehad. Gelukkig wilde de zon wel even poseren op onze foto bij Little Blue Lake. Een prachtig turquoise meer dat door de chemicaliën in het water deze kleur geeft. Daarna zijn we naar het volgende nationaal park gegaan waar we hebben overnacht. We kunnen niet omschrijven hoe mooi de aankomst was dus verwijzen we je naar de foto hieronder.

Wandelingen
Op Tasmanië hebben we veel gewandeld. We hebben zelfs een boekje gekocht met de 60 beste korte wandelroutes op Tasmanië. Een van de moeilijkste wandelingen die we hebben gedaan was de St Patrick Head track. Met handen en voeten klommen we omhoog en hadden we een prachtig uitzicht. De volgende dag, met wat spierpijn in de benen, gingen we naar Freycinet National Park waar we ook een prachtige wandeling hebben gemaakt. Ook hebben we tijdens de wandelroutes prachtige watervallen gezien.

Maria Island
Een van onze hoogtepunten in Tasmanië was toch echt wel Maria Island. Dit is een eiland waar je alleen mag wandelen of fietsen. Met een boot gingen we hiernaartoe om hier de hele dag door te brengen. In eerste instantie zouden we gaan fietsen, maar het regende ook hier heel de dag, waardoor we vies zouden worden. Marit wilde heel graag baby wombats zien en dat is gelukt! Hier hebben we dan ook 100+ foto’s van.

Bruny Island
Na Maria Island zijn we naar een ander eiland gegaan, genaamd Bruny Island. We hadden hier hele hoge verwachtingen van aangezien onze oud collega op de frambozenboerderij het er veel over had. We vonden het eiland mooi, maar niet zo geweldig als Maria Island. Op Bruny Island hebben we ook weer prachtige wandelingen gemaakt. Het eiland staat bekend om de albino wallabies. Dit moesten we natuurlijk gezien hebben en daarom boekten we een camping bij Adventure Bay. Dit is de enigste plek in heel Australië waar je deze albino wallabies in het wild kan zien.

Tweede week
Hobart
Hobart is de hoofdstad van Tasmanië. Het is niet echt een bijzondere stad en ook niet heel groot. We hebben hier bij wat winkels gekeken en we zijn naar een museum geweest. Omdat de weersvoorspellingen erg slecht waren hebben we ook een hotel geboekt voor een nacht in Hobart, wat even heerlijk bijkomen was na die soms wat koude nachten in de tent.

Vogelbekdieren
Zoals je misschien nog weet hebben we in de vorige blog verteld dat we een vogelbekdier tour hebben gedaan. We konden ze toen alleen niet goed van dichtbij zien. Daarom zijn we speciaal naar een plaatsje naast Hobart gegaan waar veel mensen ze goed hebben gezien. Zowel ‘s avonds als in de ochtend hebben we gezocht naar deze leuke beesten maar helaas, we hadden geen geluk. Op de allerlaatste dag in Tasmanië zijn we naar een ander park gegaan waar we nog wel een glimp van ze hebben kunnen zien.

Cradle Mountain
Cradle Mountain is een nationaal park waar wij de laatste dagen hebben doorgebracht. Onze auto konden we bij de visitor centre parkeren, om vervolgens met een bus naar verschillende wandelroutes te gaan. Het gebied staat bekend om de verschillende seizoenen op één dag. Dat hebben wij ook ervaren, want tijdens het wandelen hadden we zon, regen, wind en zelfs sneeuw! Een heel apart gevoel omdat het april is en we dit niet gewend zijn. Vanwege het slechte weer mochten we niet de moeilijkste wandelroute doen. Tijmen had een bordje gemist en klom zo naar die wandelroute. Gelukkig had hij dit op een gegeven moment door en is veilig beneden gekomen (na een paar keer uitglijden).

Terugreis
Onze laatste dag op Tasmanië hebben we afgesloten met een mooie en leuke tour in de grotten. De ochtend daarna stond de wekker weer heel vroeg om de ferry terug te nemen naar Geelong.

Wat hebben we genoten van Tasmanië en wat was het prachtig! Het liefst waren we hier nog langer gebleven. Neem een kijkje in onze nieuwe vlog over Tasmanië voor mooie beelden. Bedankt voor het lezen en tot volgende keer!

Deel dit bericht

Ontdek Yorke Peninsula in Zuid-Australië

Door Lisanne | april 6, 2024

Flinders Ranges bezoeken: Tips en informatie

Door Lisanne | april 3, 2024

Wij gaan weer reizen!

Door Marit | maart 22, 2024

Wat te doen in Singapore: De leukste activiteiten!

Door Marit | maart 13, 2024

Overnachten in Singapore: Dit zijn de leukste hostels & hotels

Door Marit | maart 10, 2024

Dit zijn de leukste bezienswaardigheden van Singapore

Door Marit | maart 9, 2024

Door Lisanne | februari 21, 2024

Simkaart in Maleisië kopen | Een handig overzicht

Door Lisanne | februari 17, 2024

15 Bucket List activiteiten in Australië die je NIET mag missen!

Door Marit | februari 8, 2024

Maria Island bezoeken: Tips en praktische informatie

Door Lisanne | februari 5, 2024

Cradle Mountain bezoeken: Tips en praktische informatie

Door Lisanne | februari 3, 2024

Wat te doen in Hobart: De beste tips in de stad

Door Marit | februari 2, 2024

8x handige tips voor super goedkope vliegtickets

Door Lisanne | januari 31, 2024

Wat te doen in Adelaide: De beste tips in de stad

Door Marit | januari 27, 2024

Zo vind je werk in Australië op een Working Holiday – onze tips

Door Lisanne | januari 23, 2024

De leukste plekken in Maleisië: Het schiereiland

Door Lisanne | januari 21, 2024

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *