OUD & NIEUW IN SYDNEY

Het heeft even geduurd, maar hier zijn dan eindelijk onze nieuwe blog en nieuwe vlog waarin we vertellen over wat sowieso één van de hoogtepunten van onze reis is geworden: oud & nieuw in Sydney.

Zoals we in onze vorige blog vertelden zijn we na de kerst richting Sydney vertrokken om daar gezellig met allemaal andere Nederlanders oud & nieuw te gaan vieren. De eerste dag dat we in de villa aankwamen was een relaxte dag, waarin veel mensen nog bij moesten komen van hun lange reis naar Sydney toe. In de avond hebben we met de hele groep even kennis gemaakt door samen te eten. De dag daarop zijn we samen gaan shoppen in Sydney om op zoek te gaan naar een nieuw hoedje voor Lisanne. Haar hoedje was namelijk helaas meegenomen door de wind tijdens het suppen. Uiteraard zijn we hier voor alles geslaagd voor Marit, waaronder een leuke broek en T-shirts, maar hebben we geen leuk hoedje voor Lisanne kunnen vinden. We hebben in de grote shopping mall een heerlijke burger als avondeten gehad en zijn daarna met de roltrappen naar de bovenste verdieping vertrokken voor de bioscoop. Hier hebben we de nieuwe Avatar film gekeken, die we allebei echt geweldig vonden. Hierna zijn we teruggegaan naar de villa en op bed gegaan, want de volgende ochtend stond onze wekker weer vroeg voor een leuke dagtrip naar Port Stephens met een aantal van onze tijdelijke huisgenoten.

Het streven was namelijk om om 7.00 uur ‘s ochtends al richting Port Stephens te vertrekken, omdat het zo’n 3 uur rijden was. Uiteindelijk werd dit een half uur later en geloof het of niet: dit lag niet aan ons. We begonnen de dagtrip bij een mooi uitzichtpunt op een aantal verschillende baaien en stranden die onder Port Stephens vallen. Vervolgens zijn we een stukje verder gereden naar de Tomaree Mountain, waar we de Tomaree Head Summit walk hebben gedaan. Dit is een korte wandeling, maar redelijk steile wandeling omhoog naar de top van de berg waar je wordt beloond met een prachtig uitzicht op mooie witte stranden met helderblauw water. Weer beneden aangekomen stond er gelukkig een ijsco kar op ons te wachten, zodat we even af konden koelen van de warme wandeling onder het genot van een lekker Italiaans ijsje. Hierna zijn we verder gereden naar onze volgende bestemming: de koala hospitaal. Hier worden gewonde of zieke koala’s opgevangen en opgeknapt, waarna ze (als dat mogelijk is) weer worden vrijgelaten in het wild. Sommige koala’s hebben echter voor de rest van hun leven medische hulp nodig en zullen hier dus voor altijd moeten blijven. Eén van die koala’s hebben wij geadopteerd. Een jong vrouwtje genaamd Latty, die in een bosbrand gebied was gevonden. Nadat we wat gegeten hadden bij het cafétje van de hospitaal zijn we vertrokken naar onze volgende activiteit, namelijk sand boarding. Op een houten plankje zijn we van prachtige zandduinen naar beneden gegleden. Marit lukte het zelfs om het staand te doen, maar Lisanne viel na nog geen twee meter al van haar bord en is daarna maar zittend verder gegaan. Om de dag af te sluiten zijn we nog even de zee in gesprint, zodat we al het zand van ons af konden spoelen.

De volgende dag was het dan zo ver: oudjaarsdag. Hier hadden we lange tijd naar uit gekeken, want we hadden begin september onze kaartjes al gekocht voor de Harbour Party in Luna Park. Luna Park is een oud pretpark in Sydney dat naast de Harbour Bridge ligt en uitzicht heeft op het water en de opera house. Perfect dus voor de uitgebreide vuurwerkshow om 12 uur ‘s nachts! Voor de vuurwerkshow zijn we samen met de groep Nederlanders uit onze villa gezellig door het pretpark heen gelopen, hebben we wat drankjes gedronken en zijn we een aantal attracties in gegaan. Richting elf uur gingen we met z’n allen al richting de kade, omdat we natuurlijk een mooi plekje wilden hebben voor het vuurwerk. En dat was het zeker waard, want wat was het een gave vuurwerkshow! Zo bijzonder om het hier in het echt mee te maken, in plaats van om het om 14.00 uur ‘s middags te zien op de Nederlandse televisie. Hierna zijn we nog even door gaan feesten bij de DJ’s om het nieuwe jaar te vieren. Het was zeker een oud & nieuw dat we nooit meer zullen vergeten!

Op nieuwjaarsdag hebben we een typische Hollandse traditie uitgevoerd. We hebben namelijk mee gedaan met de nieuwjaarsduik bij Bondi Beach. De lifeguards van Bondi Beach hadden een pad voor ons vrijgemaakt op het strand waar we samen met een heleboel andere Nederlanders overheen mochten sprinten richting het water om onze nieuwjaarsduik te maken. Het was super leuk om in Australië, op 16.632 kilometer afstand van Nederland, zo veel oranje mutsen en Nederlanders bij elkaar te zien.

Op de tweede dag van januari was het weer tijd om uit te checken uit de villa en weer lekker op pad te gaan in onze auto met rooftop tent. Deze dag hebben we voor het eerst heerlijke sushi gegeten in Australië en hebben we weer gezellig tussen de kangoeroes gekampeerd. De dagen hierna zijn we vertrokken richting Melbourne, waar we in twee dagen naartoe zijn gereden. Vervolgens hebben we de stad wat verkend. We zijn door verschillende straten gewandeld waar we genoten hebben van prachtige street art en zelfs nog wat artists aan het werk hebben gezien. Ook zijn we naar het Melbourne Museum geweest, waar we wat hebben kunnen lezen en zien over de geschiedenis van Australië en de aboriginals.

De volgende dag zijn we verder gegaan met onze zoektocht naar een nieuwe werkplek met een goede kampeerplek in de buurt. Na wat telefoontjes en mailtjes besloten we het even te laten rusten en zijn we naar een sanctuary geweest waar allerlei soorten Australische dieren leven. We hebben hier onder andere weer wombats, koala’s, kangoeroes en wallaby’s gezien, maar ook hebben we hier kennisgemaakt met de Tasmanian devils, dingo’s en kookaburra’s. Hierna kwamen we toch nog een advertentie voor werk tegen die ons wel aansprak en we hadden geluk: we mochten de volgende dag beginnen met een proefdag op een frambozen boerderij in de omgeving van Melbourne. Die avond zijn we richting de farm gereden en de dag erna hebben we onze eerste proefdag gedraaid. Gelukkig waren de eigenaren positief en mochten we blijven. We zijn blij dat we nu weer een baantje hebben tot en met februari!

Deel dit bericht

Ontdek Yorke Peninsula in Zuid-Australië

Door Lisanne | april 6, 2024

Flinders Ranges bezoeken: Tips en informatie

Door Lisanne | april 3, 2024

Wij gaan weer reizen!

Door Marit | maart 22, 2024

Wat te doen in Singapore: De leukste activiteiten!

Door Marit | maart 13, 2024

Overnachten in Singapore: Dit zijn de leukste hostels & hotels

Door Marit | maart 10, 2024

Dit zijn de leukste bezienswaardigheden van Singapore

Door Marit | maart 9, 2024

Door Lisanne | februari 21, 2024

Simkaart in Maleisië kopen | Een handig overzicht

Door Lisanne | februari 17, 2024

15 Bucket List activiteiten in Australië die je NIET mag missen!

Door Marit | februari 8, 2024

Maria Island bezoeken: Tips en praktische informatie

Door Lisanne | februari 5, 2024

Cradle Mountain bezoeken: Tips en praktische informatie

Door Lisanne | februari 3, 2024

Wat te doen in Hobart: De beste tips in de stad

Door Marit | februari 2, 2024

8x handige tips voor super goedkope vliegtickets

Door Lisanne | januari 31, 2024

Wat te doen in Adelaide: De beste tips in de stad

Door Marit | januari 27, 2024

Zo vind je werk in Australië op een Working Holiday – onze tips

Door Lisanne | januari 23, 2024

De leukste plekken in Maleisië: Het schiereiland

Door Lisanne | januari 21, 2024

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *