Oostkust Australië deel 2

Welkom bij alweer een nieuwe blog. In deze blog gaan we weer verder met waar we gebleven waren in onze vorige blog, die je hier nogmaals kunt lezen.

Heron Island

Nadat Julian, het broertje van Lisanne was uitgezwaaid op de luchthaven, zijn wij met de ouders van Lisanne naar de ferry terminal van Heron Island gegaan. Tijdens het inchecken werd ons verteld dat we reispilletjes moesten kopen, omdat de bootrit naar het eiland heel onstuimig zou worden vanwege het weer. Helaas was bij het winkeltje alles uitverkocht, maar wij dachten (op Erica na) dat het wel mee zal vallen. Dat was dus niet het geval, want al na een half uur grepen meerdere mensen naar het kotszakje, waaronder Marit en Steven die meerdere keren hier gebruik van hebben gemaakt. Uitgerekend Erica had het minste last en Lisanne kon het nog maar net allemaal aan. Na een rit van 2 uur (wat veel langer aanvoelde dan twee uur) kwamen we aan op het kleine eiland. Het eiland is zo klein dat je binnen een half uur een rondje eromheen kunt lopen. Op het eiland staan een onderzoekscentrum en een resort waar wij één nachtje geboekt hadden. Op het eiland zijn we wezen snorkelen en hebben we veel schildpadden gezien! Erica zat lekker met haar strandhanddoek op het strand, maar dat duurde niet lang want er viel zomaar een vogel uit de lucht dood naast haar neer (wij zagen dit een dag later opnieuw gebeuren boven het water). Op het eiland zijn namelijk heel veel vogels. Steven had de middag doorgebracht op bed, om nog bij te komen van de boottocht. Helaas regende het de volgende ochtend keihard, waardoor onze snorkeltoer niet door kon gaan. We waren al wel vroeg op (6:00 uur) en liepen naar de pier. Hier zagen we allemaal baby schildpadden van het strand naar het water schuivelen. Normaal gesproken is het hatching seizoen tot mei en wij waren er half mei dus we hadden geluk! Helaas hadden we ook iets minder leuks gezien want een baby schildpadje die in het water zat werd zo meegenomen door een vogel! Toen wij terug liepen zagen we een vogel met een schildpad in zijn snavel. Na een korte achtervolging liet hij hem los, heeft Marit het baby schildpadje opgepakt en zijn we snel naar de zee gerend om hem daar te bevrijden. Helaas duurde het goede gevoel dat we hem gered hadden maar kort, want eenmaal weer in de zee werd het schildpadje weer door een vogel meegenomen! In de middag hebben we de boot weer terug genomen naar vaste land, wat dit keer beter verliep dankzij de reispilletjes van het resort.

Whitsundays

De dagen erna zijn we naar Airlie Beach gereden. Het startpunt van onze 4-daagse zeiltour naar de Whitsundays. De Whitsundays staat bekend als een van de mooiste eilandengroep ter wereld en Lisanne keek er al jaren naar uit om de prachtige witte stranden te bezoeken. Onze groep bestond uit 5 andere mensen. Hiervan waren er twee Nederlands, een Canadees, een Engelse en een Duitser. Daarnaast hadden we ook twee bemanningsleden. De vier volle dagen waren echt geweldig! We hebben gezeild, meerdere keren hebben gesnorkeld, ‘s avonds een privé strandje bezocht en elke dag echt heerlijk gegeten. ‘s Avonds hebben we ook spelletjes gespeeld. Het hoogtepunt was toch wel echt de Hill Inlet, het uitzichtpunt waar we prachtige foto’s hebben kunnen maken. Helaas gingen de dagen snel voorbij en voordat we het wisten stonden we weer aan wal. De schipper vertelde dat deze tour in zijn top 5 komt (in de 20 jaar dat hij het doet), want we hebben perfect weer gehad en alles zat mee. Graag willen wij nog een keer terug naar de Whitsundays om een vlucht over het reef te maken (dit hebben we inmiddels geboekt dus in de volgende blog lezen jullie hoe dat was)!

Airlie Beach- skydiven

Lisanne heeft van haar bucketlist de Whitsundays kunnen afstrepen. Voor Marit stond skydiven heel hoog op haar lijstje. De volgende dag was het tijd voor haar hoogtepunt. Een letterlijk hoogtepunt, want met een vliegtuigje ging tot ongeveer 14000ft of ook wel 4200 meter. Het ging allemaal zo snel en voordat ze het wist stond ze alweer op de grond. Spannend? Nee. Geweldig? Ja! De beelden zijn ook vastgelegd die we in onze vlog natuurlijk hebben toegevoegd.

Wallaman Falls

Helaas hadden we nog maar een paar dagen voordat we afscheid moesten nemen van Lisanne’s ouders. De camper moest in Cairns worden ingeleverd, wat betekend dat we veel moeten rijden. We hebben dan ook op een gratis camping overnacht, zodat we konden stoppen wanneer we wilden. Gelukkig hadden we wel tijd om nog wat te bezoeken dus zijn we onderweg naar de Wallaman Falls gegaan. Dit is de hoogste waterval van Australië. Wij hebben samen de beklimming naar beneden gemaakt, en Steven en Erica bleven boven. Dat was maar goed ook, want het was best een zware beklimming en warm (en dat op onze slippertjes…). Het was het wel waard, want er kwam een prachtige regenboog tevoorschijn bij de waterval.

Cairns- afscheid nemen

In Cairns hebben we nog 2 nachten overnacht op een camping waardoor er genoeg tijd was om de camper weer helemaal gereed te maken en de stad nog te kunnen ontdekken. Omdat er krokodillen zwemmen in het water mag je er natuurlijk niet zwemmen. Daarom hebben ze een gratis zwembad in de stad aangelegd. Deze hebben we natuurlijk bezocht en we zijn ‘s avonds voor de laatste keer uiteten geweest. De volgende dag was het tijd om afscheid te nemen op de luchthaven. Hierna zijn Marit en ik nog even naar de shopping mall gegaan en vervolgens naar de gratis camping onder Cairns (want ja, nu werd niks meer voor ons betaald 😉).

Dat was het dan, het avontuur met de familie van Lisanne en Tijmen zit erop. Dat betekent dat we nu voor lange tijd weer met z’n tweeën zullen zijn. En nee, we weten nog niet wanneer we terug komen. In onze volgende blog lezen jullie ons avontuur in de Daintree Rainforest, bezoeken we nog wat eilanden en rijden we nog een stukje terug om de Whistundays vanuit de lucht te zien. Daarna is het wel weer tijd om te gaan werken, waar we nu ook opzoek naar zijn. Tot dan! Bekijk ook onze nieuwste vlog hier.

Deel dit bericht

De voordelen van het gebruiken van een VPN op reis

Door Lisanne | april 26, 2024

Door Lisanne | april 3, 2024

Wij gaan weer reizen!

Door Marit | maart 22, 2024

Wat te doen in Singapore: De leukste activiteiten!

Door Marit | maart 13, 2024

Overnachten in Singapore: Dit zijn de leukste hostels & hotels

Door Marit | maart 10, 2024

Dit zijn de leukste bezienswaardigheden van Singapore

Door Marit | maart 9, 2024

Door Lisanne | februari 21, 2024

Simkaart in Maleisië kopen | Een handig overzicht

Door Lisanne | februari 17, 2024

15 Bucket List activiteiten in Australië die je NIET mag missen!

Door Marit | februari 8, 2024

Maria Island bezoeken: Tips en praktische informatie

Door Lisanne | februari 5, 2024

Cradle Mountain bezoeken: Tips en praktische informatie

Door Lisanne | februari 3, 2024

Wat te doen in Hobart: De beste tips in de stad

Door Marit | februari 2, 2024

8x handige tips voor super goedkope vliegtickets

Door Lisanne | januari 31, 2024

1 gedachte over “Oostkust Australië deel 2”

1. Het is weer een heel indrukwekkende vlog en en blog. Jullie beleven en zien prachtige dingen! En nu samen verder op avontuur. Tot de volgende keer

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *