Aankomst Tijmen, Melbourne & Phillip Island

Na 5 maanden elkaar niet gezien te hebben was het eindelijk zo ver! Eindelijk kon Marit haar broer weer knuffelen, wat ze zo graag doet (sarcasme). Na wat bijkletsen was het tijd om alle spullen in de auto te stoppen, wat nog maar net lukte. Vervolgens zijn we naar het centrum van Melbourne gegaan en hebben we daar ingecheckt bij een hotel omdat die avond de musical Mary Poppins op de planning stond! Dat scheelde weer terug rijden in het donker en eventueel kangoeroes aanrijden. In de middag zijn we als echte tourist naar de Melbourne Skydeck gegaan waar we een heel mooi uitzicht hadden over de stad. Eenmaal beneden kon Tijmen weer opgelucht adem halen want hij had hoogtevrees. Het hoogtepunt daarentegen was toch wel echt het avondeten, wat we verdiend hadden na een stadswandeling door de bekende graffiti straten. Het eten was heel leuk opgemaakt zoals een Pikachu pizza. Daarna was het tijd voor de musical waar we ook heel erg van hebben genoten.

Nadat we hadden uitgeslapen zijn we naar de Queen Victoria Market gegaan waar we hebben ontbeten. Na een heerlijke smoothie, stroopwafels uit Nederland (super bedankt Marjan!) en een broodje Turkse köfte hebben we de welbekende Brighton Bathing Boxes bezocht. Natuurlijk kan een foto met de Australische vlag niet ontbreken.

De volgende dag zijn we naar de Puffy Billy Railway gegaan. Dit is een oude stoomtrein waarbij we door de bossen van de Dandenong Ranges gingen. Met onze benen buiten boord leverde dit leuke beelden op. Vervolgens zijn we doorgereden naar onze camping op Phillip Island. Dit ligt iets onder Melbourne waar we een paar dagen verbleven. Hier hebben we de dag verder doorgebracht. Zo waren we dan ook goed opgeladen voor de volgende dag, want er stond een wandeling bij Cape Woolamai op de planning. Hier hebben we genoten van het mooie uitzicht met verschillende look outs. In de avond was het tijd om naar de penguin parade te gaan. Dit is echt een van de schattigste gebeurtenissen die we tot nu toe hebben gezien! Er kwamen namelijk allemaal kleine pinguïns vanuit de zee aan land en dit mochten wij aanschouwen. Ook hebben wij een little pinguïn geadopteerd, ons 2e adoptie dier deze reis. De volgende dag zijn we naar een Wildlife park gegaan. Hier konden we onder andere kangoeroes voeren en van dichtbij zien. De dag hebben we verder afgesloten met spelletjes.

Vanuit Philip Island zijn we doorgegaan naar de andere kant van Melbourne. Hier hebben we overnacht in het plaatsje Queenscliff omdat daar ook een tour op de planning stond. Namelijk met dolfijnen en zeehonden zwemmen! Helaas hadden de dolfijnen er niet zo veel zin in maar de zeehonden daarentegen juist wel. Met een snorkel setje en onze nieuwe GoPro gingen we het water in waar we ze van dichtbij konden zien. Ook zagen we nog hele grote stingrays. Het was een enorm geslaagde ochtend. Dezelfde middag zijn we gestart met de Great Ocean Road.

Zoals jullie kunnen lezen (en zien in deze vlog) hebben we veel meegemaakt in een week. We zijn nu gestart met de Great Ocean Road wat we in de volgende blog en vlog weer zullen omschrijven.

Deel dit bericht

Wij gaan weer reizen!

Door Marit | maart 22, 2024

Wat te doen in Singapore: De leukste activiteiten!

Door Marit | maart 13, 2024

Overnachten in Singapore: Dit zijn de leukste hostels & hotels

Door Marit | maart 10, 2024

Dit zijn de leukste bezienswaardigheden van Singapore

Door Marit | maart 9, 2024

Door Lisanne | februari 21, 2024

Simkaart in Maleisië kopen | Een handig overzicht

Door Lisanne | februari 17, 2024

15 Bucket List activiteiten in Australië die je NIET mag missen!

Door Marit | februari 8, 2024

Maria Island bezoeken: Tips en praktische informatie

Door Lisanne | februari 5, 2024

Cradle Mountain bezoeken: Tips en praktische informatie

Door Lisanne | februari 3, 2024

Wat te doen in Hobart: De beste tips in de stad

Door Marit | februari 2, 2024

8x handige tips voor super goedkope vliegtickets

Door Lisanne | januari 31, 2024

Wat te doen in Adelaide: De beste tips in de stad

Door Marit | januari 27, 2024

Door Marit | januari 19, 2024

9x waarom wij niet naar Australië willen emigreren

Door Marit | januari 15, 2024

2 gedachten over “Aankomst Tijmen, Melbourne & Phillip Island”

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *